سفر جدا از دستاوردهای فلسفی ، فواید چشمگیر فیزیولوژیکی و روانی به مسافر می بخشد. با ما بیایید و بگذارید چند دلیل برای اینکه چرا سفر باید در زندگی همه افراد نقش مهمی داشته باشد را فاش کنیم.

1-  سفر آموزشی است

2-  برای کاهش استرس سفر کنید

3- به شما کمک می کند خودتان را دوباره کشف کنید

4-  سفر خاطرات همیشگی ایجاد می کند

5- سرگرمی و ماجراجویی

6- روابط خود را تقویت کنید

7-  در سفر ایده های عالی تجاری کسب می کنید

8- به شما کمک می کند تا دوستان جدیدی پیدا کنید

9- جوان خواهید شد

10- برنامه ریزی برای سفر هم لذت بخش است

1.       سفر به ما می آموزد.

سفر فرصتی خارق العاده برای یادگیری بسیاری از موارد جدید را برای شما فراهم می کند. بله، شما می توانید با استفاده از راهنماهای سفر، در مورد آن دانش کسب می کنید و ممکن است بتوانید آنچه را که می خوانید تجسم کنید اما هیچ چیز با احساس آفتاب روی صورت یا برف در موهای شما مقایسه نمی شود. هنگامی که شما روی تپه های شنی قدم می گذارید و به همه آن چیزهایی که در مورد کویر خوانده اید نگاه می کنید، تجربه ای نشاط آور و غیر قابل مقایسه با خواندنی هایتان پیدا می کنید.

هنگام مسافرت، شما فقط در مورد مکان های جدید یاد نمی گیرید. سفر شما را با زندگی افرادی که در مناطق مختلف جهان زندگی کرده و بسیار متفاوت از شما زندگی می کنند، آشنا می کند. هنگام بازدید از مقصد سفر خود با تنوع جغرافیایی و همچنین فرهنگ جهانی آشنا می شوید. گوش دادن به زبان های جدید، خوردن انواع غذاها نیز به خودی خود به ما چیزهای جدید می آموزد.

اگرچه همه ما می خواهیم تعطیلات بلند مدتی داشته باشیم و حسابی خرید کنیم، بهتر است قبل از سفر بودجه بندی کنیم. سفرهایی گروهی یا باخانواده و دوستان را برنامه ریزی کنیم تا هزینه محل اقامت را کاهش دهیم.

پنج دلیل اینکه برای اینکه سفر بهترین شیوه یادگیری است:

  1. شما یاد می گیرید که در دنیای امروز قدم بگذارید.
  2. برای انجام کارهای جدید احساس استقلال می کنید.
  3. شما با تاریخ و فرهنگ های گوناگون آشنا می شوید.
  4. جادوی طبیعت به شما کمک می کند تا خودی دیگر را کشف کنید.
  5. با سفر شما به هستی نامحدود پا می گذارید.
  • 2.       سفر استرس و تنش را از بین می برد.

آیا از صدای زنگ بیدارباش خود در صبح می ترسید و آرزو می کنید که کاش پایان روز کاری تان بود؟ آیا 24 ساعت در روز کافی نیست تا بتوانید کارهای روزتان را که لیست کرده اید به اتمام برسانید؟ اینها نشانگر استرس شما هستند! آیا می دانید سفر می تواند یکی از بزرگترین درمان های استرس باشد! آره! سبک زندگی شهری می تواند بسیار استرس زا باشد.

یافتن توازن بین کار و زندگی امروزی تقریباً غیرممکن است، بنابراین همه عوامل استرس زا را پشت سر گذاشته و سوار هواپیما شوید و به مقصدی بسیار دور بروید. به جایی بروید که نسیم های خنک از میان درختان عبور می کند و موج های گرم به ساحل هجوم می آورند. هر زمان احساس می کنید استرس اعصاب تان را به هم می ریزد، چمدان خود را ببندید، به محیطی آرام  بروید که می توانید باتری های تان را دوباره شارژ کنید! ما به شما قول می دهیم … جواب میده!

پنج دلیل برای اینکه سفر استرس شما را کاهش میده:

  1. محیط جدید استرس شما را از بین می برد.
  2. شما با یک سفر لذت بخش سالم تر می شوید.
  3. اجازه می دهید  نگرانی ها، گذشته و غم و اندوه شما را برطرف کند.
  4. مسافرت باعث می شود نسخه بهتری از خودتان پیدا کنید.
  5. شما دیگر در قفس افسردگی نیستید.
  • 3.        سفر به شما کمک می کند خود را دوباره کشف کنید.

هنگام مسافرت شما ناگزیر به ارتباط با افراد مختلف از فرهنگ های مختلف هستید که باعث می شود فراتر از  خودتان بیاندیشید و همچنین چالش های جالبی را برای شما ایجاد می کند. در این فرآیند  متوجه می شوید که قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری از آنچه فکر می کردید، هستید. هنگام سفر، تجربه هایی که به دست می آورید به شما کمک می کند تا در زندگی فراتر از موانعتان عمل کنید.

اغلب مشاهده شده است که افرادی که در زندگی زیاد سفر کرده اند، سریع تر با تغییرات سازگار شده و توانایی بیشتری در  غلبه بر مشکلات دارند.

پنج دلیل برای اینکه شما در سفر خلاقیت تان را کشف می کنید:

  1. شما آزاد می شوید تا خود را کاوش کنید.
  2. شما به آوای درونتان گوش می دهید.
  3. با طبیعت هماهنگ می شوید.
  4. سفر کمک می کند به دنبال راه حل برای موانع زندگی تان باشید.
  5. سفر به خلاقیتتان کمک می کند.
  • 4.        سفر خاطرات همیشگی ایجاد می کند.

هنگام مسافرت با خانواده یا دوستان، ثبت خاطرات را فراموش نکنید. دوربین فیلمبرداری داشته باشید و از لحظات سرگرم کننده خود عکس بگیرید. سال ها بعد می توانید خاطرات شیرین تان را با فرزندان و نوه هایتان گرامی بدارید. علاوه بر این، تجربیاتی که به دست می آورید نیز به داستان های مهیجی تبدیل می شود.

پنج راهی که کمک می کند سفر بهترین خاطرات را بسازد:

  1. با خانواده خاطرات ارزشمند بسازید.
  2. روابطتان را با بهترین دوستان خود دوباره محکم کنید.
  3. تنها سفر کنید. خود را دوست داشته باشید.
  4. برای کسب دانش و آگاهی سفر کنید.
  5. زندگی کوتاه است – شما سزاوار سفر هستید.

 5.    لذت ماجراجویی

سفر به شما هیجان و لذت ماجراجویی را می دهد. هنگامی که بدون برنامه ریزی کامل سفر می کنید سفرتان تبدیل به یک ماجراجویی می شود. با این حال، این روزها مردم ترجیح می دهند ماجراهای برنامه ریزی شده را انتخاب کنند. مقاصد بی شماری وجود دارد که میزبان فعالیتهای ماجراجویی مانند کوهنوردی، پیاده روی، بانجی جامپینگ، رفتینگ، پاراگلایدر و صخره نوردی است تا عطش رو به رشد مردم برای هیجان و آدرنالین را برآورده کند.

6.    روابط خود را تقویت کنید.

در کارهای روزمره خود به سختی وقت برای خانواده و همراهی با هم پیدا می کنید.

مسافرت با نزدیکان و عزیزانتان زمان اختصاصی به شما می دهد تا روابط خود را با خانواده زنده کنید. لذت همراهی با خانواده بی نظیر است. دیدن مکان های مختلف با هم، با هم غذا خوردن، لذت بردن از اوقات تفریح، به سرزندگی روابط شما می افزاید. اگر با همسرتان مرحله بدی را پشت سر می گذارید، رفتن به یک سفر در یک مقصد عاشقانه بهترین راه برای بازگرداندن خوشبختی و صمیمیت در روابط شما است.

7.     شما ایده های عالی تجاری کسب می کنید.

اگر یک کارآفرین هستید و می خواهید کاری منحصر به فرد و متفاوت انجام دهید، سفر به کشورهای مختلف می تواند شما را با انبوه ایده های تجاری آشنا کند. بارزترین فرصت های شغلی، فرصت های تجاری است. اگر مشاهده قوی و درک عمیقی از علاقه مردم داشته باشید، ممکن است کالایی در کشور خود داشته باشید که به آن کشور صادر کنید.

شما همچنین می توانید ایده های تجاری خود را از کشور مقصد سفر خود قرض بگیرید و آنها را در کشور خود پیاده کنید. طی قرن ها، ما شاهد چنین اتفاقی بوده ایم. افرادی که مسافرت می کنند و قسمت دیگر جهان را دیده اند، کارآفرینان باهوش تری هستند.

8.     به شما کمک می کند دوستان جدیدی پیدا کنید.

در حالی که در سفر هستید، اغلب با افرادی برخورد می کنید که دوستان خوبی برای شما می شوند و شما این رابطه را حفظ می کنید.

9.    جوان خواهید شد.

آرامش و سرگرمی ای که در طول سفر از آن لذت می برید، به دلیل استفاده از کارهای روزمره چالش انگیز، شما را دوباره جوان    می کند. غرق شدن در برخی از فعالیت های اوقات فراغت و ورزش مانند رفتینگ در رودخانه، گشت و گذار یا والیبال ساحلی، جوانی را به شما القا می کند.

10.    برنامه ریزی برای سفر لذت بخش است.

من مطمئن هستم بحث در مورد مزایای سفر هم اشتیاق و هیجان لازم را درونتان برای تجربه سفر ایجاد کرده. در حالی که سفر شما را جوان می کند، باعث نشاط می شود، به شما آموزش می دهد و دانش می بخشد، برنامه ریزی یک تور نیز یک فعالیت هیجان انگیز است. بنابراین پیش بروید و با دقت روی یک برنامه سفر کار کنید. از سایت های گردشگری ایده بگیرید و از اعضای خانواده خود استفاده کنید. اگرچه این روزها سفر ارزان نیست اما این بدان معنا نیست که برای سفر باید گاوصندوق داشته باشید. اگر بودجه محدودی برای صرفه جویی در اختیار دارید، نگران نباشید. از یک مشاور سفر بپرسید تا او شما را در مورد بهترین گزینه های موجود راهنمایی کند.

مقصدهای زیادی برای سفر وجود دارد. اطراف شهرتان و فراتر از کشور شما نیز. بسته به زمان در نظر گرفته شده و بودجه ای که اختصاص داده اید، مقصدی را انتخاب کنید. از وب سایت های مسافرتی برای یافتن ایده هایی در مورد مقصد سفر استفاده کنید. وب سایت های جامع همچنین به شما در رزرو هتل، بلیط پرواز، کرایه اتومبیل و … کمک می کنند. بنابراین خیلی فکر نکنید. فقط ادامه دهید زیرا سفر در واقع برای رفاه حال شما مفید است.

ترجمه:

تیم تولید محتوا راتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *