ویزای شنگن چیست؟

ویزای شنگن یک ویزای کوتاه مدت است که به افراد اجازه می دهد تا به ازای هر اقامت تا 90 روز برای مقاصد گردشگری یا تجاری به هر یک از اعضای منطقه شنگن سفر کنند.
این ویزا رایج ترین ویزا برای اروپا است. دارنده این ویزا می تواند از هر یک از کشورهای عضو شنگن وارد منطقه شده، آزادانه رفت و آمد کند و از آن خارج شود. هیچ کنترل مرزی در این منطقه وجود ندارد. با این حال، اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای شنگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شنگن اقدام کنید.

منطقه شنگن شامل 26 کشوری است که معاهده شنگن را امضا کرده اند. طبق این معاهده، شهروندان کشورهای عضو اجازه دارند آزادانه در این منطقه تردد کنند. در این کشورها قوانین یکسانی در کنترل مرزها، مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر از طریق سیستم قضایی مشترک و همکاری پلیس اجرا می شود.
کشورهای عضو شنگن عبارتند از:
اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، لیختن اشتاین.

ویزای شنگن دارای انواع مختلفی است، از جمله ویزای تایپ C که با هدفهای متفاوتی و به مدت کمتر از 90 روز صادر می شود.

برای دریافت مشاوره جهت اخذ ویزا با کارشناسان راتا آرامش زندگی تماس بگیرید.

این ویزا با توجه به هدف سفر شما و فاکتورهای دیگر، به 3 شکل در اجازه ورود صادر می شود:
یک بار ورود: با این ویزا اجازه دارید در مدت اعتبار ویزا، یک بار به شنگن وارد شوید، نه بیشتر.
دو بار ورود: با این ویزا اجازه دارید در مدت اعتبار ویزا، دو بار به شنگن وارد شوید، نه بیشتر.
چند بار ورود (مولتیپل): با این ویزا می توانید به تعداد نامحدود به محدوده شنگن وارد و خارج شوید. این ویزا بهترین نوع از جهت تعداد ورود است. اما باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید بیش از 90 روز در یک دوره زمانی 180 روزه (6 ماه) در منطقه شنگن بمانید.

این نوشته در ویزا ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *